W marcu ruszyła kampania, którą doskonale rozumieją pacjenci onkologiczni oraz osoby z ich najbliższego otoczenia.  EfeAngażujący copywriting oparty na skojarzeniach z układanką i animowane ilustracje, to historie pacjentów, którym na co dzień pomagamy. 

Kampania nie tylko zachęca do przekazania 1% podatku na leczeie pacjentów chorych na nowotwory, ale także mówi problemach z jakimi pacjent się mierzy na swojej drodze po zdrowie. Efekty można zobaczy na ulicach Warszawy i w Internecie.  

 

 

INSIGHT: WDZIĘCZNOŚĆ

Kampania Stowarzyszenia Sarcoma trafia do osób szczególnie uwrażliwionych na temat nowotworów. Punktem wyjścia dla kampanii było zdefiniowanie prawdy o grupie docelowej – aktualnych i byłych pacjentach onkologicznych oraz osobach z najbliższego otoczenia chorego. W ich historiach wybrzmiewa powtarzający się motyw wdzięczności wobec personelu medycznego, na który chory trafił w odpowiednim czasie i który nadał kierunek dalszemu leczeniu.

“Przejście przez chorobę onkologiczną rodzi potrzebę odwdzięczenia się losowi, np. pomagając innym osobom dotkniętym chorobą. Wielu członków Stowarzyszenia Sarcoma zna to z własnego doświadczenia” – mówi Kamil Dolecki, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma.

IDEA: UKŁADANKA

Copywriting oparty na skojarzeniach z układanką pozwala budować angażującą komunikację. Ukazuje 1% podatku jako brakujący element terapii onkologicznej. Pomaga zrozumieć złożonośćproblemu: dopasowywanie diagnozy, układanie planu działania przez zespół medyczny, nierzadko dokładanie własnych oszczędności. Wreszcie eksponuje korzyść: 1% podatku dokłada kolejne elementy kombinacji decydującej o wyzdrowieniu i powrocie do formy. Dzięki niemu specjaliści mogą trafniej kojarzyć objawy i szybciej rozwiązywać diagnostyczne łamigłówki. Rozpadnięty na kawałki świat chorego zaczyna układać się w znajomy obrazek sprzed diagnozy.

“Standardem w kampaniach związanych z onkologią stały się: motyw cierpienia, zwizualizowany rak jako czarny charakter oraz bojowy copywriting (»walka z rakiem«, »pokonać raka«). Chcieliśmy odciąć się od obowiązującej narracji na rzecz przemyślanych haseł i przyjaznych, przykuwających wzrok animowanych ilustracji.” – mówi Olga Muzyczuk, odpowiadająca za koncept kampanii i copywriting.

 

 

 

TRANSPARENTNOŚĆ

Kampanię 1% uzupełniają dodatkowe materiały na stronie WWW:

  • wypowiedzi pomagających, pacjentów, którzy otrzymali wsparcie oraz pracowników medycznych korzystających ze sprzętu sfinansowanego przez stowarzyszenie,
  • sekcja FAQ – odpowiedzi na często zadawane pytania, takie jak np. “Ile to jest 1% podatku?”, “Kto może przekazać 1%?”, “Jak wyliczyć kwotę przekazywaną organizacji?”,
  • diagram procentowy przeznaczenia środków z 1%.

“Wpłaty z 1% pomogą sfinansować leczenie najbardziej potrzebujących pacjentów onkologicznych, sprzęt medyczny dla szpitali i stypendia dla przyszłych onkologów. Stowarzyszenie Sarcoma otwarcie mówi o tym, jak procentowo rozkładają się środki i jaki procent pokrywa koszty administracyjne, związane z prowadzeniem Organizacji Pożytku Publicznego” – mówi Szymon Bubiłek, Członek Zarządu Stowarzyszenia Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma.

 

 

Strona kampanii 1%: https://onkobieg.pl/1-procent

O naszej kampanii można także przeczytać na Nowy Marketing.

 

Koncept kampani i copywriting - Olga Muzyczuk.

Ilustracje stworzył i zanimował Grzegorz Samson. 

Przestrzeń reklamową udostępnili bez opłat lub na preferencyjnych warunkach cenowych: Jet Line, AMS oraz Ströer Media.